Bu Bilbolaget! BU!

Det är inte vidare uppmuntrande att läsa gnäll på bloggar, men nu måste jag i allafall skriva ett gnällinlägg.
 
När min bil började krångla i början av året kontaktade jag Bilbolaget i min nya stad för att få hjälp. Och vid det första besöket med det första felet... då gick det bra. Så där är jag nöjd.
 
Sedan fick jag problem med kupéfläkten, dvs den fungerade inte alls. Bilbolaget fungerande inte heller. Jag vet inte om jag har skrivit om detta tidigare... men det var på många sätt under all kritik. I alla fall, till slut efter lång väntan, många påstötningar och en hel del irritation så fick jag den "lagad"
Några veckor efter kupéfläktsreperationen visade det sig att den ändå inte fungerade. Jo, ibland och ibland inte. Trött som jag var på verkstaden så tänkte jag strunta i den och anlita någon annan. Men mina döttrar ville att jag absolut skulle reklamera  arbetet, eftersom de hade tagit betalt för ett arbete där felet faktiskt inte var åtgärdat.
 
Sagt och gjort... i måndags ringde jag firman. Kom till en växel någonstans i Sverige som tog emot mitt samtal, fick mitt telefonnummer och sade att verkstaden skulle ringa upp mig.
På eftermiddagen samma dag fick jag prata med någon på Bilbolaget som lyssnade på mitt problem, kom fram till att en reparatör på verkstaden skulle kontakta mig. Fick inget samtal från reparatören...
Dagarna gick, efter tre dagar ringde jag Bilbolaget igen, kom till en växel någonstans i Sverige, beskrev vad som hade hänt. Han tog mitt tel.nr och skulle be verkstaden/reparatören att kontakta mig.
 
Nu har det gått en vecka. Jag har inte kommit någonstans, inte fått prata med mekanikern, inte hört något överhuvudtaget....
 
Och jag är SÅ irriterad. Över nonchalansen, kundbemötandet, det hopplösa över att inte få tag på rätt person.
 
Jag kommer att byta verkstad. Kommer också att skriva ett omdöme på deras facebookssida. Det tänkte jag göra redan tidigare, men ville inte bråka.  Men nu är måttet rågat. Omdömet kommer inte att vara positivt!
#1 - - Mia:

Jag förstår din irritation. Verkligen dåligt bemötande, inte verkar de vara rädda om sina kunder.

#2 - - irene:

Rätt. På dem bara. De borde vara mera intresserade av att både behålla kunderna och att kunderna ger god reklam till sina vänner

#3 - - Anki:

Fruktansvärt irriterande! De verkar inte så bra på att hålla goda kundkontakter - vilket de borde vara!
Hoppas de hör av sig så du får ordning på de hela!

#4 - - Maria:

Stå på dig, de ska fixa din så den fungerar som den ska!